Apie oro slėgį dviračio padangose

Kodėl svarbus oro slėgis padangose

Oro slėgis padangose yra faktorius, lemiantis dviračio judėjimo greitį ir sukibimą su kelio danga. Nuo jo priklauso važiavimo lengvumas, dviračio valdymas, dviratininko saugumas, padangos dilimo greitis. Tinkamai pasirinktas oro slėgis užtikrina ilgesnį padangos eksploatavimą.

 

Gamintojo rekomendacijos

Dviračio padangų slėgis žymimas ant dviračio padangos šono skaičiais ir vienetais, nurodant ribas  „MIN – MAX“.  Informacija ant dviračio padangos yra orientyras. Matavimo vienetai  pateikiami skirtingais vienetais, bet reiškia tą patį: BAR, kPa, PSI.

Oro slėgio atvaizdavimas

 

Taigi nurodytas oro slėgio intervalas, kurio nerekomenduojama viršyti. Pripūtus virš nurodytos didžiausios reikšmės – padanga sprogs. Rekomenduojamas oro slėgis padangose ​​skiriasi priklausomai nuo padangos dydžio, protektoriaus tipo, dviratininko svorio.

 

Koks oro slėgis teisingas

Norėdami išvengti netikėtumų keliaujant dviračiu, turime nuolat stebėti padangų slėgį. Galime pasinaudoti pateiktomis ant padangos orientacinėmis slėgio vertėmis, kurios leidžia užsitikrinti važiavimo dviračiu komfortą  ir saugumą.

Paprastas patikrintas būdas  nustatant teisingą slėgį padangose, tai Jūsų svorio ir rekomenduojamo slėgio santykis. Tarkime, kad sveriate apie 90 kg ir daugiau. Tuomet stenkitės slėgį palaikyti kiek arčiau viršutinės rekomenduojamos ribos.  Jei jūsų svoris yra apie 50kg, rekomenduojama slėgį laikyti arčiau minimalios rekomenduojamos ribos. Per didelis slėgis padangose mažina komforto lygį  ir pradedate jausti  purtymą važiavimo metu nuo menkiausių nelygumų. Šiuo atveju reikėtų sumažinkite slėgį padangose.

Žemiau lentelėje pateiktos orientacinės oro slėgio reikšmės, atsižvelgiant į padangos plotį, kai dviratininko svoris yra  apie 80kg. Padangos dydis įtakos neturi.

Padangos matmenų atvaizdavimas

 

Padangos plotis, mm Slėgis,  BAR
20 9,0
23 8,0
25 7,0
28 6,0
30 5,5
32 5,0
37 4,5
40 4,0
54 2,5
60 2,0

 

Kaip patikrinti oro slėgį dviračio padangoje

Naudojama keletas metodų. Pats paprasčiausias, kai neturime matavimo prietaiso, galima  naudoti  taip vadinamą „nykščio testą“ . Tikslumu šis metodas nepasižymi, teisingai vertinti oro slėgį reikia patirties. Atliekama tokie veiksmai: uždedame nykštį skersai padangos, kitos rankos delnu stipriai spaudžiame. Jei padanga įsispaudžia mažai, tikėtina, kad joje oro yra pakankamai.

Nykščio testas

 

Bet tinkamiausias būdas patikrinti slėgį padangose yra matavimas manometru. Dauguma brangesnių rankinių pompų paprastai turi  universalią pūtimo galvutę, bei manometrą. Nereikia pamiršti ir ventilio tipo, kitu atveju nebus įmanoma patikrinti oro slėgio. Manometro skalėje surasite tuos pačius matavimo vienetus, kaip ir ant padangos šono.

Manometras

Pompa su universaliu antgaliu

 

Ventilių tipai

 Naudojami 3 tipai: A/V – automobilinis (Schrader), F/V –Presta, S/V – dviratinis (Dunlop) . Turint pompą (kompresorių) skirtą pūsti orą tik su automobiliniu ventiliu, naudojama adapteris, kuris užsisuka ant Presta ar Dunlop ventilio.

Ventilio tipas A/V

Ventilio tipas F/V

Ventilio tipas S/V

Ventilio adapteris

 

Tai kokį oro slėgį pasirinkti padangose?

Vieno atsakymo nėra. Dviračio padangų oro slėgis priklauso ir nuo dviračio paskirties. Slėgis padangose gali būti nuo 1,5 BAR kalnų dviračiui  ir iki 10BAR plentiniui dviračiui.  Verta žinoti, kad važiuojant kieta danga, pavyzdžiui, asfaltuotais keliais, rekomenduojama padangas pripūsti daugiau  – dviratis bus „kietesnis“, bet lengviau riedės.  O važiuojant minkštesne danga – miško keliukais, žvyrkeliu, ar šlapiu asfaltu – slėgis turėtų būti mažesnis, nei įprastai.

Slėgį reikėtų tikrinti bent 1 kartą per mėnesį. Per šį laikotarpį iš kameroje netenkama maždaug 1/3 slėgio. Ir tai ne kameros defektas.

Per mažas oro kiekis padangoje ne tik apsunkina važiavimą dviračiu, bet ir ilgainiui sugadina rato ratlankius ir padangą. Taigi dviračio pompa dažna kiekvieno dviratininko įranga, todėl įsigykite ją apgalvotai.

Be tinkamo oro slėgio, svarbi ir dviračio padangos būklė. Dėl saugumo nereikėtų važinėti su nudilusiomis padangomis. Jei ilgai važiuojate su per mažu oro slėgiu padangose  – ženkliai trumpėja jų tarnavimo laikas ir patvarumas.

 

Trumpos tezės

  • Rekomenduojamas padangos oro slėgis (MIN-MAX)  nurodytas ant dviračio padangos šono;
  • Užpakalinis dviračio ratas visada turėtų būti pripūstas šiek tiek daugiau;
  •  Padanga turi būti pripūsta iki tokio slėgio, koks reikalingas važinėjant tam tikra danga ir esamomis oro sąlygomis;
  • Oro slėgis padangose parenkamas pagal tai, kokiais keliais važiuojate ir  kokį svorį vežate ;
  • Oro slėgis padangose tikrinamas ne rečiau, kaip kartą per mėnesį.

 

Kas nutiks, jei oro slėgis per mažas?

  • rizikuojate greičiau pradurti kamerą;
  • žymiai greičiau dyla padanga;
  • blogėja dviračio valdymas;
  • posūkyje padanga gali nusimontuoti;
  • didesnis padangų ir paviršiaus lietimosi plotas.  O tai reiškia, kad dviratis riedės prasčiau, minti teks sunkiau.

 

Kas nutiks, jei oro slėgis per didelis?

  • sumažėja sukibimo su danga plotas. Todėl esant didesniam greičiui dviratis bus nestabilus;
  • dėl amortizacinių savybių atsiranda  dviratis purtosi esant ir mažiems dangos nelygumams;
  • posūkiuose tokia padanga gali slysti;
  • stovint dviračiui saulės atokaitoje, dėl padidėjusio slėgio, gali sprogti padanga.

 

Kodėl iš padangos išeina oras?

Neįtikėtina, tačiau smulkios oro dalelės sugeba prasiskverbti pro gumos mišinio mikroskopines poras ir oro slėgis padangoje natūraliai mažėja. Būtent todėl rekomenduojama jį tikrinti reguliariai.

Papildomos priežastys  – aplinkos temperatūros svyravimai. Eksploatavimo sezono metu aplinkos temperatūra gali svyruoti keliasdešimt laipsnių , tai yra nuo minusinės temperatūros iki pliusinės, pvz. +30°.

Jei  padangų slėgis mažėja greičiau, tai priežasties ieškokite padangos viduje. Rasite mechaninį pažeidimą  – pradūrimą, ar kitą mechaninę priežastį.

 

Jei neturite tinkamo įrankio prisipūsti savo dviračio padangas, galime pasiūlyti daugybę variantų, kurie nepaves Jūsų:

Gausus oro pompų pasirinkimas čia

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Main Menu