Ar keisti dviračio grandinę?

Pirmiausiai, pastebėjimas. Jeigu per sezoną užlipate ant dviračio 5 kartus ar nuvažiuojate 50 kilometrų – negaiškite laiko, šitas straipsnis ne Jums 🙂

    Dviračio grandinė yra viena iš pagrindinių mechaninių jėginių dalių  ir tuo pačiu viena iš greičiausiai besidėvinčių dviračio detalių. Jos tarnavimo laiką tiksliai įvertinti sudėtinga, nes jis priklauso nuo dviračio eksploatacijos sąlygų. Kuo didesnė apkrova grandinei, dažnas purvo buvimas, tepalo nebuvimas, ar tepimas bet kuo, visa tai sutrumpina grandinės tarnavimą. Svarbu suprasti, kad pasirinkus pigią grandinę ji susidėvės, o greičiausiai išsitampys du kart greičiau nei naudotumėte tą kuri priklauso. Idealus atvejis, kai grandinė ir žvaigždžių blokai dėvisi tolygiai. Tačiau tai užtikrinti sunku ir su susidėvėjusia ištampyta grandine mes tiesiog trumpiname eksploatacijos laiką žvaigždžių blokams, nors jų eksploatacijos laikas teoriškai kelis kartus ilgesnis. Tam kad nebūtų netikėta investicija į žvaigždžių blokus pravartu patikrinti grandinės susidėvėjimo lygį ir keisti ją laiku. Tai atliekama specialiu mechaniniu matuokliu. Tai nemokamai atliekame pas mus servise.

    Taigi mielieji, jei išvažiuojate su dviračiu penkis kartus per metus, toliau galite ir neskaityti, nes Jūsų dviratis nenuvažiuos daugiau nei kelis tūkstančius kilometrų. Jei su ratuotu draugu draugaujate dažniau, tai yra keli būdai kaip sutaupyti remonto išlaidoms.

    Dažniausias „scenarijus“ nusipirkus dviratį – važiuoti nekeičiant grandinės, kol ji išsitampys, susidėvės ir minant su apkrova pradės peršokinėti per mažiausiai dantukų turinčias žvaigždutes ar tiesiog nutrūks. Taip galima pravažiuoti nuo 3000 iki 4000 km. Lyg ir nemažas nuvažiuotas kelias, tačiau įvertinus tai kad teks pasikeisti dar mažiausiai ir galinių žvaigždžių bloką apima pyktis. Toks būdas  pats paprasčiausias, bet ir brangiausias.

    Kitas būdas, tai kelių grandinių keitimas cikliškai, nuvažiavus kiekvieną kartą ne daugiau kaip 1000 kilometrų. Šis metodas “pedantiškas“, reikalingos 2 – 3 to paties gamintojo grandinės, su greito sujungimo nareliais. Taigi naudojant kelias grandines ir keičiant jas ratu visa sistema dėvisi tolygiai. Naudojant šį būdą su šiuo komplektu galima nuvažiuoti apie 10 000 km, taip sutaupydami daugiau kaip trečdalį reikalingų lėšų remontui. Svarbi pastaba – visada efektyviau kai sistemoje dirba vienos klasės grandinės ir žvaigždžių blokai. Taip maksimaliai užtikrinamas tolygus sistemos dėvėjimasis, o ir pavaros jungsis sklandžiau ir tyliau. Jei nesuprantate, kokia grandinė turi būti ant Jūsų dviračio – klauskite  ir bus pasiūlyta tai kas reikalinga.

    Pagrindinis susidėvėjusios grandinės požymis – pastebimai pablogėjęs pavarų jungimas, girgždėjimas kurį jaučiame kojomis. Deja pačios pigiausios grandinės kartais pradeda prašokinėti ir neįpusėję savo ekplotacinio laiko. Tai atsitinka ir dėl netinkamo metalo iš kurio pagaminta grandinė ir dėl supaprastintų narelių formos. Net ir teisingas pavarų sureguliavimas neduos naudos.

    Taigi pagrindiniai veiksniai mažinantys grandinės tarnavimo laiką: didelės perkrovos (pvz. minant atsistojus), purvas, blogas tepimas, grandinės skersavimas jungiant pavaras.

    Tačiau Jums turime ir gerų žinių. Šias ir visas kitas problemas „Dviračių salos“ specialistai išspręs pačiu ekonomiškiausiu ir greičiausiu būdu. Jei turite problemų ar įtariate jas – kreipkitės, konsultuokitės.

    Nepamirškite – dviratis turi teikti sveikatą ir malonumą! Linksmų pasivažinėjimų ir iki susimatymo …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Main Menu